понеділок, 28 березня 2022 р.

Авторська програма «У світі дизайну» Руснак Алли Леонідівни

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ «ЮНІСТЬ БУКОВИНИ» СХВАЛЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО науково - методичною радою Наказом Департаменту освіти Інституту післядипломної педагогічної і науки, молоді та спорту освіти Чернівецької області Чернівецької обласної Протокол № 2 від «14.06.2016» державної адміністрації Голова науково-методичної ради «18.09.2019» № 393 Г.І.Білянін Навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичного напряму «У світі дизайну» 7 років навчання м. Чернівці - 2016 Автор: Руснак Алла Леонідівна - керівник народного художнього колективу гуртка «Юний дизайнер» Чернівецького обласного центру естетичного виховання «Юність Буковини» Рецензенти: Шкрібляк М.М. - директор учбово-методичного центру культури Буковини, заслужений діяч мистецтв України, член Національної спілки дизайнерів України,. Каленик І.І. - викладач-методист вищої кваліфікаційної категорії художньої школи ім.М.Івасюка м.Чернівців, член Національної спілки художників України. Пояснювальна записка Особливе місце в розкритті творчих здібностей дітей посідають гуртки образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва, які є унікальними у вирішенні завдань, як художнього, так і особистісного розвитку, громадянського і духовного становлення. Це зумовлено не тільки природою сприймання візуального мистецтва, а й тим, що у самому ранньому віці образотворча та прикладна діяльність стає однією з найдоступніших і емоційно-захоплюючих форм творчості. Програма «У світі дизайну» має на меті пробудити в дітях потребу до художнього виразу, образотворчої діяльності, сприяти розкриттю творчих здібностей дітей, розвитку смаку, естетичного вміння бачити красу форм, руху, пропорцій, кольору необхідних для розуміння мистецтва дизайну, ознайомити з особливостями художньої мови Пропонована програма побудована на основі особистісно орієнтованого, компетентісного підходів. Мета програми - формування ключових компетентностей особистості засо¬бами образотворчого мистецтва: - пізнавальної, що забезпечує ознайомлення з поняттями та знаннями, які стосуються образотворчого мистецтва та мистецтва дизайну; - практичної, що сприяє оволодінню навичками живопису, графіки, конструювання, скульптури, мистецтва декору; - творчої, що забезпечує формуванню творчих здібностей, спостережливості, відчуття масштабу, кольору та пропорцій, художньо-образного сприйняття побаченого та його творчого відображення засобами мистецтва, варіативності та асоціативності; - соціальної, що сприяє вихованню загальної художньої культури, дбайливого, шанобливого ставлення до народних традицій, національної свідомості, формуванню естетичного смаку. Завдання програми: - надання спеціальних знань з основ образотворчого мистецтва; - розвиток специфічних для художньо-творчого процесу якостей особистості, художньо-творчої уяви; оригінального, нестереотипного, асоціативно-творчого мислення, художньо-образних якостей зорового сприйняття, спостережливості, зорової пам’яті; формування знань і уявлень про образотворче і дизайнерське мистецтво, його історію та роль у житті людини; - формування знань і уявлень про традиції та культуру, історію та надбання світового мистецтва. Залучення гуртківців до розуміння змісту та сутності мистецтва здійснюється шляхом особистісно-емоційного сприйняття художньої інформації. Саме через це досягається духовно-моральне й естетичне виховання дітей, пробудження в їх душі почуттів добра, краси, гармонії, чуйності Актуальність програми полягає в тому, що творча взаємодія керівника та вихованців здійснюється за такими факторами: - різноманітність видів діяльності: пізнавальна, художньо-естетична, ігрова, спільна праця батьків, дітей і педагога (підготовка до участі у виставках); - динамічність діяльності (від еталонних зразків і репродуктивного відтворення до самостійної творчої діяльності); - професійне партнерство; - соціально-психологічне партнерство (спілкування у різновіковому колективі). Новизна програми полягає у поліхудожності: поєднанні вивчення основ образотворчого мистецтва, з сучасними видами дизайнерського мистецтва, поглибленому вивченню історії мистецтва, історії дизайну, історії костюму та практичного втілення отриманих знань та навиків у самостійній творчій діяльності. Орієнтовно розрахована на навчання протягом 7 років із розподілом за¬нять на групові та індивідуальні. Групові заняття передбачають 144 год. - 2 рази на тиждень по 2 години (початковий та основний рівні навчання), 216 год. – 2 рази на тиждень по 3 години (вищий рівень навчання). За цією програмою можуть проводитись заняття в групах індивідуального навчання, які організовуються відповідно до Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах. Розподіл навчального часу проводиться за результативністю засвоєння вихованцями поставлених навчальних і творчих завдань. Основною формою навчання у групах початкового рівня є створення ігрових ситуацій, під час яких вихованці з легкістю переходять від простих до складніших завдань. Художньо-творча активність дітей в цьому віці спрямована не лише на відтворення художнього образу, але й на обговорення малюнка. Основою спілкування між керівником і вихованцями є діалог. На заняттях початкового рівня завдання керівника полягає в тому, щоб найбільш ефективно розвинути творчі здібності вихованців, забезпечити формування у них практичних навичок образотворення та мистецтва дизайну. Важливим етапом навчання основного рівня є вивчення вихованцями видів, жанрів і специфіки художнього образу, знайомство їх із синтезом мистецтв і засобами художньої виразності, засвоєння різноманітних технічних прийомів створення художніх робіт. Вихованці опановують ускладнення палітри кольорів, створення загальної гами творчої роботи та передавання фактури предметів різними засобами. Разом із вирішенням кольористичних завдань, вихованці засвоюють композиційні прийоми та способи композиційної організації площини, вивчають закони перспективи. Протягом трьох років навчання на основному рівні проводяться заняття за однаковими темами, але з різним програмним змістом. Вищий рівень передбачає засвоєння таких головних тем: простір, об’єм, форма, колір і закони композиції. Значна частина занять присвячується використанню кольору, як засобу гармонізації форми та художньої виразності. Велика увага приділяється вивченню сучасних дизайнерських прийомів та технологій та створення авторських дизайнерських виробів. Обов’язковою є робота на пленері – малювання тварин і рослин із натури, відтворення стану природи у пейзажах і натюрмортах. Для естетичного виховання гуртківців, розширення їхнього світогляду велике значення мають зустрічі з митцями, професійними художниками, відвідування виставкових залів, творчих майстерень, музеїв, участь у різноманітних виставках і конкурсах. Формою контролю за результативністю навчання є: щорічні виставки вихованців, яким виділено години індивідуальних занять, Новорічно-Різдвяний вернісаж гуртка, участь у конкурсах, виставках та організаційно масових заходах, благодійних акціях. Програма апробована протягом 20 років у гуртку «Юний дизайнер» Чернівецького обласного центру естетичного виховання «Юність Буковини» та спрямована на вихованців віком від 5 до 21 року. Початковий рівень, перший, другий рік навчання НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН № п/п Тема Кількість годин усього теоретичні заняття практичні заняття 1. Вступ 2 2 - 2. Колір. Тепла і холодна кольорова гама 22 6 16 3. Лінія в мистецтві. Форма 31 4 27 4. Історія дизайну 4 4 - 5. Композиція з різноманітних матеріалів 23 6 17 6. Форма і функції предмету 18 4 14 7. Дизайн в флористиці 16 6 10 8. Дизайн в скульптурі 10 1 9 9. Мистецтво рідного краю 10 2 8 10. Вихід на пленер 8 - 8 Разом 144 33 111 ЗМІСТ ПРОГРАМИ І. Вступ (2 год.) Ознайомлення з планом роботи гуртка на навчальний рік. Правила техніки безпеки та поведінки в колективі. Організаційні питання. Прилади та матеріали для роботи в гуртку. ІІ. Колір. Тепла і холодна кольорова гама (22 год.) Колір в житті людини. Тепла і холодна кольорові гами. Чотири кольорових типи: весна, літо, осінь, зима. Особливості кольору, основні і додаткові кольори. Практична частина: - використання 4 кольорових типів; - виконання робіт в холодній і теплій кольоровій гамі; - робота по картках на тему: “Дизайн тканини”; - виконання зразків тканини в холодній і теплій кольоровій гамі. ІІІ. Лінія в мистецтві. Форма (31 год.) Поняття лінії і форми в мистецтві. Практична частина: - спрощення та узагальнення форми; - монотипія – спосіб графічного друку; - композиція “Місто майбутнього”; - композиція в холодній та теплій кольорових гамах. ІУ. Історія дизайну (4 год.) Поняття “дизайн”, “дизайнер”. Основні задачі дизайну. Промисловий дизайн. Дизайн іграшки. У. Композиція з різноманітних матеріалів (23 год.) Поняття про колаж . . Практична частина: - виготовлення творчої роботи в техніці «колаж» ; - використанням різних матеріалів: вугілля, пастель - малювання ілюстрації до улюбленої казки. УІ. Форма і функції предмету (18 год.) Особливості побудови форми предмету. Засоби передачі форми предмету. Практична частина: - розробка форми чайника; - розробка форми чашки. Підбір матеріалів. УІІ. Дизайн в флористиці (16 год.) Особливості роботи з природним матеріалом. Інструменти та матеріали, які використовуються при роботі з сухоцвітом. Практична частина: - дизайн малих форм; - виготовлення композиції з штучних квітів. УІІІ. Дизайн в скульптурі (10 год.) Об’ємне ліплення. Техніка «пап’є-маше». Практична частина: - підготовка пластилінової форми; - виготовлення творчої роботи в техніці “пап’є-маше”. ІХ. Мистецтво рідного краю (10 год.) Теоретична частина: - Видатні митці Буковини австрійсько-румунської доби; Практична частина: - Відвідування виставкових залів, краєзнавчих, меморіальних, художніх та інших музеїв; - Творчі зустрічі з майстрами народного мистецтва, народними умільцям, та відомими митцями. Х. Вихід на пленер (8 год.) Практична частина: - малювання живої природи з натури (тварин та рослин); відтворення стану природи у пейзажах ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ Вихованці мають знати: - правила застосування художніх матеріалів та приладів; - прийоми втілення образів у художній формі; - послідовність виконання малюнку; - поняття «флористика», стилізація; - методи побудови форми; - кольори та кольоросполучення - елементи дизайну; - історію дизайну. Вихованці мають вміти: - працювати олівцем, пастеллю, гуашшю, аквареллю; - передавати колір предметів та кольорові співвідношення між предметами; - використовувати в роботі основні закони композиції; - створювати прості об’ємні форми; - виконувати роботи в прикладних техніках (флористика). - розписувати площинні та об’ємні форми. Вихованці мають набути досвід: - аналізу форми предметів; - логічної побудови просторового зображення; - передачі перспективи; - створення авторських ескізів з використання раніше вивчених тем. Основний рівень, перший рік навчання НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН № п/п Тема Кількість годин всього теорія практика 1. Вступ 2 2 - 2. Історія мистецтв 6 6 - 3. Історія костюму 2 2 - 4. Колір. Тепла і холодна кольорова гама 22 6 16 5. Лінія в мистецтві. Форма 20 4 16 6. Історія дизайну 4 4 - 7. Дизайн в промисловості 30 2 28 8. Композиція з різноманітних матеріалів 10 - 10 9. Форма і функції предмету 10 4 6 10. Дизайн в флористиці 10 4 6 11. Дизайн в скульптурі 10 1 9 12. Вихід на пленер 8 - 8 13. Мистецтво рідного краю 10 2 8 Разом 144 35 109 Зміст програми І. Вступ (2 год.) Ознайомлення з планом роботи гуртка на навчальний рік. Правила техніки безпеки та поведінки в колективі. Організаційні питання. Прилади та матеріали для роботи в гуртку. ІІ. Історія мистецтв (6 год.) Епоха італійського Відродження. Творчість Леонардо да Вінчі, Мікеланджело Буанароті, Рафаеля Санті, Тиціана Вечеліо. ІІІ. Історія костюму (2 год.) Мода в житті людини. Стиль, як ознака історичної епохи. ІУ. Колір. Тепла і холодна кольорова гама (22 год.) Колір в житті людини. Особливості кольору, основні і доповнюючи кольори . Тепла і холодна кольорові гами. Чотири кольорових типи: весна, літо, осінь, зима. Практична частина: - виконання робіт в холодній і теплій кольоровій гамі; - чотири жіночих образи. Підбір макіяжу та одягу до кожного образу. У. Лінія в мистецтві. Форма (20 год.) Спрощення та узагальнення форми. “Монотипія” – спосіб графічного друку. Практична частина: - композиція в холодній та теплій кольорових гамах; - планування інтер’єру; - види інтер’єрів. УІ. Історія дизайну (4 год.) “Баухауз” – перша школа художнього конструювання. Середовище, в якому ми живемо. Міська архітектура. Творчість КензоТанго. УІІ. Дизайн в промисловості (30 год.) Поняття промислового дизайну. Практична частина: - розробка дизайну тканин; - розробка дизайну в поліграфії; - розробка дизайну прикрас; - розробка дизайну одягу; - розробка дизайну ляльки. УІІІ. Композиція з різноманітних матеріалів (10 год.) Практична частина: - виготовлення творчої роботи в техніці « колаж»; - виготовлення творчої роботи в техніці «акварель». ІХ. Форма і функції предмету (10 год.) Поняття форми предмету та його функцій. Практична частина: - розробка форми прикрас; - розробка форми одягу. Х. Дизайн у флористиці (10 год.) Вибір матеріалів для створення композицій з природного матеріалу. Практична частина: - виготовлення композиції з штучних квітів. ХІ. Дизайн в скульптурі (10 год.) Історія виникнення “пап’є-маше. Практична частина: - підготовка форми; - виготовлення виробу в техніці пап’є-маше; - розпис готової форми. ХІІ. Вихід на пленер (8 год.) Практична частина: - виконання чоловічого портрету; - відтворення стану природи у пейзажах. ХІІІ. Мистецтво рідного краю (10 год.) Теоретична частина: - Видатні митці Буковини австрійсько-румунської доби; Практична частина: - Відвідування виставкових залів, краєзнавчих, меморіальних, художніх та інших музеїв; - Творчі зустрічі з майстрами народного мистецтва, народними умільцям, та відомими митцями. Основний рівень, другий рік навчання НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН № п/п Тема Кількість годин всього теорія практика 1. Вступ 2 2 - 2. Історія мистецтв 6 6 - 3. Історія костюму 2 2 - 4. Колір. Тепла і холодна кольорова гама 22 6 16 5. Лінія в мистецтві. Форма 25 4 21 6. Історія дизайну 9 9 - 7. Дизайн в промисловості 30 2 28 8. Композиція з різноманітних матеріалів 10 - 10 9. Дизайн в флористиці 10 4 6 10. Дизайн в скульптурі 10 4 6 11. Вихід на пленер 8 - 8 12. Мистецтво рідного краю 10 2 8 Разом 144 39 105 Зміст програма І. Вступ (2 год.) Ознайомлення з планом роботи гуртка на навчальний рік. Правила техніки безпеки та поведінки в колективі. Організаційні питання. Прилади та матеріали для роботи в гуртку. ІІ. Історія мистецтв (6 год.) Видатні епохи та видатні стилі. Готика. ІІІ. Історія костюму (2 год.) Костюми Давнього Риму. ІУ. Колір. Тепла і холодна кольорова гама (22 год.) Колір в житті людини. Запах і колір. Музика і колір. Практична частина: - виконання творчих робіт в теплій і холодній кольоровій гамі; - виконання натюрморту в теплій кольоровій гамі; - виконання натюрморту в холодній кольоровій гамі. У. Лінія в мистецтві. Форма (25 год.) Види інтер’єрів. Текстиль – як головна складова інтер’єру. Практична частина: - стилістичні завдання; - використання в інтер’єрі дизайнерських меблів; - кольорові гами в інтер’єрі; - креслення плану приміщення в масштабі 1: 10. УІ. Історія дизайну (9 год.) “Баухауз” – перша школа художнього конструювання. Середовище, в якому ми живемо. Міська архітектура. Творчість Кензо Танго. УІІ. Дизайн в промисловості (30 год.) Дизайн в текстилі. Зразки тканин. Текстиль – як головна складова інтер’єру. Дизайн одягу. Дизайн ляльки. Практична частина: - дизайн тканини, малюнок яких робиться з допомогою акварелі (на прикладі будинків моди Жана Франко, Фере, Діор, Валентино) - дизайн тканини, малюнок яких робиться з допомогою друку (друковані техніки); - дизайн одягу для відпочинку; - дизайн одягу для роботи; - дизайн одягу для урочистих подій; - виготовлення м’якої ляльки. УІІІ. Композиція з різноманітних матеріалів (10 год.) Практична частина: - робота над натюрмортом з використанням різних матеріалів: гуаш, темпера; використання штапеля; - робота з натури: виконання чучела фазана ( з використанням техніки «акварель», «гуаш»; «темпера»; «акрил»); - виконання чучела качки ( з використанням техніки «акварель», «гуаш»; «темпера»; «акрил»). ІХ. Дизайн в флористиці (10 год.) Використання різноманітних матеріалів (кори дерева, сухого листя, сухоцвітів). Збір та заготовка. Практична частина: Композиція з штучних квітів. Х. Дизайн в скульптурі (10 год.) “Пап’є-маше”. Підготовка пластилінової форми. Практична частина: - виготовлення творчої роботи в техніці “пап’є-маше”; - розпис готової форми. ХІ. Вихід на пленер (8 год.) Практична частина: - малювання тварин з натури; - етюди. ХІІ. Мистецтво рідного краю (10 год.) Теоретична частина: - Видатні митці Буковини радянської доби; Практична частина: - Відвідування виставкових залів, краєзнавчих, меморіальних, художніх та інших музеїв; - Творчі зустрічі з майстрами народного мистецтва, народними умільцям, та відомими митцями. Основний рівень. Третій рік навчання. НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН № п/п Тема Кількість годин усього теоретичні заняття практичні заняття 1. Вступ 2 2 - 2. Історія мистецтв 6 6 - 3. Історія костюму 2 2 - 4. Дизайн в промисловості 40 4 36 5. Дизайн приміщення 20 2 18 6. Дизайн в поліграфії 20 2 18 7. Композиція з різноманітних матеріалів 35 4 31 8. Мистецтво рідного краю 10 2 8 9. Вихід на пленер 9 - 9 РАЗОМ 144 20 124 Зміст програма І. Вступ (2год.) Поняття дизайну в промисловості. Дизайн одягу. Дизайн інтер’єру. ІІ. Історія мистецтв (6 год.) Романське мистецтво. Візантійське мистецтво. ІІІ. Історія костюму (2 год.) Костюми Давнього Єгипту. ІV. Дизайн в промисловості (40 год.) Історія виготовлення найдавніших ляльок в Німеччині. Лялька «Пандора» - носій моди. Практична частина: - дизайн капелюха; - дизайн вечірньої сукні; - дизайн зброї; - дизайн літаків; - дизайн автомобілів; - дизайн ялинкових прикрас; - виготовлення ляльки; - ляльки дерев’яні; - ляльки з пап’є-маше. V. Дизайн приміщення (20 год.) Види інтер’єрів. Практична частина: - виготовлення плану приміщення в масштабі 1:10. VІ. Дизайн в поліграфії (20 год.) Книжкова графіка. Практична частина: - виготовлення макету книжки; - виготовлення 2 ілюстрацій на планшетах. VІІ. Композиція з різноманітних матеріалів (35 год.) Колаж у творчості Параджанова. Практична частина: - виконання 4 кольорових типів інтер’єру; - робота вугіллям; - робота пастеллю на папері; - робота над жіночим портретом аквареллю. УІІІ. Мистецтво рідного краю (10 год.) Теоретична частина: - Видатні митці Буковини пострадянського періоду; Практична частина: - Відвідування виставкових залів, краєзнавчих, меморіальних, художніх та інших музеїв; - Творчі зустрічі з майстрами народного мистецтва, народними умільцям, та відомими митцями. ІХ. Вихід на пленер (8 год.) Практична частина: - малювання живої природи з натури (тварин та рослин); відтворення стану природи у пейзажах ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ Вихованці мають знати: - складові перспективної побудови; - володіти прийомами роботи фарбами, олівцем, м’якими графічними матеріалами; - передавати емоційний стан, почуття кольором і графічними засобами; - правильно визначати форми, пропорції і конструктивну будову зображуваних предметів; - основні відомості про візантійське мистецтво, видатні пам’ятки цього періоду; - види дизайну; - європейське мистецтво, видатних митців періоду Відродження, романського, візантійського, готичного стилів. Вихованці мають вміти: - працювати з палітрою; - спостерігати і аналізувати форму предметів, їх пропорцій; - взаєморозташовувати предмети на площині з урахуванням їх зв’язку; - застосовувати знання про фактури і контрасти (кольору, тону, величин, ритмів) при створенні композиції; - використовувати знання про дизайнерські технології при створенні виробів. Вихованці мають набути досвід: - застосовувати теоретичні знання про різноманітні засоби зображення; - аналізу творів образотворчого мистецтва; - розподілу мас на площині в скульптурі; - розрізняти види промислового дизайну; - створювати авторські вироби. Вищий рівень, перший рік навчання НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН № п/п Тема Кількість годин усього теоретичні заняття практичні заняття 1. Вступ 4 4 - 2. Історія костюму 10 10 - 3. Сучасні дизайнерські технології 40 4 36 4. Дизайн в промисловості 20 2 18 5. Дизайн приміщення 20 2 18 6. Дизайн в поліграфії 20 2 18 7. Колір, типи кольорів 10 - 10 8. Композиція з різноманітних матеріалів 40 - 40 9. Дизайн ляльки 20 - 20 10. Дизайн в скульптурі 12 - 12 11. Вихід на пленер 8 - 8 12. Мистецтво рідного краю 10 2 8 РАЗОМ 216 24 192 Зміст програма І. Вступ. (4 год.) Поняття “дизайн” в промисловості. Музеї світу. ІІ. Історія костюму (10 год.) Костюми Середньовіччя. Костюми Нового світу. ІІІ. Сучасні дизайнерські технології (40 год.). Техніка «валяння». Виконання іграшки в техніці «валяння». Робота з контурами. Робота фактурною пастою. Розпис по склу. Техніка «декупаж». Розробка шкатулки: форма; дизайн. Практична частина: - виконання ведмедів в техніці «валяння»; - виконання ляльки в техніці «валяння»; - виготовлення листівки; - виготовлення рамки для фотографії; - розпис посуду; - розпис декоративної тарілки з використанням техніки «декупаж» та крекелюрних лаків; - шкатулка для прикрас; - шкатулка для зберігання рукоділля. ІV. Дизайн в промисловості (20 год.) Дизайн тканини. Малюнок тканини. Практична частина: - виготовлення диванних подушок; - виготовлення серветки: - виготовлення декоративної підставки; - дизайн кафельної плитки для ванної кімнати; - виготовлення панно. V. Дизайн приміщення (20 год.) Планування інтер’єру. Повна або часткова симетрія. Анфілада. Матеріали для інтер’єру. Практична частина: - Класичний інтер’єр: використання різних видів деревини, каменю, золота, бронзи, кришталю, тканини, скла, шкіри, гіпсу, мозаїки. VІ. Дизайн в поліграфії (20 год.) Новорічні та Великодні листівки. Історія виникнення листівок. Види листівок. Використання тканини, шкіри, кольорового паперу для виготовлення листівок. Практична частина: - виготовлення листівок. VІІ. Колір, типи кольорів (10 год.) Практична частина: - відтворення в кольорі різноманітного аромату; - відтворення в кольорі музики. VІІІ. Композиція з різноманітних матеріалів (40 год.) Практична частина: - колаж об’ємний; - колаж на площин; - виконання натюрморту акрилом на полотні. Робота пензлями. Робота шпателем: - виконання пейзажу акрилом (осінь, зима, весна, літо) ; - робота пастеллю; - балетна серія . ІХ. Дизайн ляльки (20 год.) Практична частина: - виготовлення металічного каркасу; - ліпка голови, рук, ніг. Запікання деталей; - пошив м’якого тулуба; - волосся ляльки, очі, вії; - пошив одягу для ляльки. Х. Дизайн в скульптурі (12 год.) Практична частина: - пап’є-маше у іграшках; - пап’є-маше у меблях; - пап’є-маше у світильниках. ХІ. Вихід на пленер (8 год.) Практична частина: - малювання живої природи з натури (тварин та рослин); відтворення стану природи у пейзажах. ХІІ. Мистецтво рідного краю (10 год.) Теоретична частина: - Видатні митці сучасної Буковини; Практична частина: - Відвідування виставкових залів, краєзнавчих, меморіальних, художніх та інших музеїв; - Творчі зустрічі з майстрами народного мистецтва, народними умільцям, та відомими митцями. Вищий рівень, другий рік навчання НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН № п/п Тема Кількість годин усього теоретичні заняття практичні заняття 1. Вступ 4 4 - 2. Історія костюму 10 10 - 3. Сучасні дизайнерські технології 40 4 36 4. Дизайн в промисловості 20 2 18 5. Дизайн приміщення 20 2 18 6. Дизайн в поліграфії 20 2 18 7. Колір, типи кольорів 10 - 10 8. Композиція з різноманітних матеріалів 40 - 40 9. Каркасне пап’є-маше 32 - 32 10. Вихід на пленер 8 - 8 11. Мистецтво рідного краю 10 2 8 РАЗОМ 216 24 192 Зміст програма І. Вступ. (4 год.) Поняття “дизайн” в промисловості. Музеї світу. ІІ. Історія костюму (10 год.) Сучасні Доми моди (Гучі, Шанель, Валентино, Кензо, Дольче Габана ) ІІІ. Сучасні дизайнерські технології (40 год.). Ле Корбузьє – засновник модуля в архітектурі. Практична частина: - модуль «Метелики»; - модуль «Риби»; - модуль «Жуки»; - модуль «Колібрі»; - модуль «Папуги». ІV. Дизайн в промисловості (20 год.) Робота з керамікою та склом. Практична частина: - розпис посуду; - розпис кахелю: - дизайн кахельної плитки для ванної кімнати; V. Дизайн приміщення (20 год.) Декорування інтер’єру. Матеріали для інтер’єру. Практична частина: - виготовлення диванних подушок; - виготовлення декоративної підставки; - виготовлення панно. VІ. Дизайн в поліграфії (20 год.) Практична частина: - виготовлення макету книги; - виготовлення ілюстрацій; - визначення відповідності тексту книги до ілюстрацій. VІІ. Колір, типи кольорів (10 год.) Практична частина: - натюрморт. VІІІ. Композиція з різноманітних матеріалів (40 год.) Практична частина: - колаж об’ємний; - виконання натюрморту акрилом на полотні. Робота пензлями. Робота шпателем: - виконання пейзажу акрилом (осінь, зима, весна, літо) ; - робота пастеллю; - балетна серія. ІХ. Каркасне пап’є-маше (32 год.) Практична частина: - виготовлення металічного каркасу; - ліпка голови, рук, ніг. Запікання деталей; - виготовлення іграшки; - виготовлення авторської ляльки. Х. Дизайн в скульптурі (12 год.) Практична частина: - пап’є-маше у іграшках; - пап’є-маше у меблях; - пап’є-маше у світильниках. Х. Мистецтво рідного краю (10 год.) Теоретична частина: - Видатні митці сучасної Буковини; Практична частина: - Відвідування виставкових залів, краєзнавчих, меморіальних, художніх та інших музеїв; - Творчі зустрічі з майстрами народного мистецтва, народними умільцям, та відомими митцями. ХІ. Вихід на пленер (8 год.) Практична частина: - малювання живої природи з натури (тварин та рослин); відтворення стану природи у пейзажах. ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ: Вихованці мають знати: - основи техніки живопису і дизайну; - основи композиції, єдність змісту і форми; - мистецтво флористики: - основи скульптури; - історію розвитку костюму: - правила виконання творів з натури; - види дизайну: - сучасні дизайнерські прийоми та технології. Вихованці мають вміти: - будувати складні об’ємні форми; - створювати дизайн одягу, прикрас, сувенірів, листівок; - самостійно вивчати нові мистецькі технології; - працювати на великих форматах на полотні; - створювати композиції для оформлення інтер’єру. - володіти роботою з природнім матеріалом, шерстю, тканиною; - створювати скульптурні форми. Вихованці мають набути досвід: - аналізу творів образотворчого мистецтва; - самостійно виконувати творчі завдання; - використовувати дизайнерські технології при створенні виробів; - самостійного вивчення теорії мистецтва; - створення жанрової композиції; - свідомого вибору засобів виявлення замислу у певній формі, кольорах та композиційній побудові. Література: 1. Авторські ляльки та ведмеді. Лялькова Галерея «Вахтанговъ». 2. Ананьєва Е. , Євсеєва Т. Ляльки світу. - «Аванта», 2005 р. 3. «Великие художники». Журнал. – Изд.ООО «Иглмосс Юкрейн», 2003. 4. Волинський Л. Сім днів. Земне дерево життя. – Видавництво: Дитяча література, 1971 р. 5. «Галерея искусств». Популярній журнал о творчестве мастеров изобразительного искусства – ТОВ «Новий друк», 2006. 6. Гнедич П.П. История искусства с древнейших времен / П.П.Гнедич. – СПб.: А.Ф.Маркс. 7. Єгорова Н. Стиль в інтер’єрі. – Видавництво: Український Медіа Холдінг, 2010 р. 8. Калинська М.М. Історія одягу – Видавництво: Легка індустрія, 1977 р. 9. Кільпе Т., Мельнікова Н. Про інтер’єр. – Видавництво: Освіта, 1976 р. 10. Кончін Е. Ці несповідимі долі. – Видавництво: Освіта, 1990 р. 11. Корнієнко Г., Добуцький І. Мистецтво квітів. – К., 1992 р. 12. Кузіп В.С. Психологія. – Видавництво: Вища школа, 1992 р. 13. Легенький Ю.Г. Від ремесла до творчості: зб. / упоряд.Ю.Г.Легенький. – К.: «Укр.енцикл.» ім..М.П.Бажана, 1997. 14. Претте М.К. Творчість і відображення. Т.2. Переклад з італійської мови Махової А.Б., 1985 р. 15. Русакова А., Євсеєва Т., Тихомиров С. Ювелірні вироби. – «Аванта», 2008 р. 16. Рутенбург В.І. Титани відродження. – Видавництво: Наука, 1976 р. 17. Холмянський Л.М. Дизайн. – Видавництво: Освіта, 1985 р. 18. Хорест Фішер-Уліс. Нові можливості мансарди. Серія євродизайн. 19. «Художня культура». Навчальний посібник для учителів ЗНЗ. – Львів «ВД Артклас», 2009.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Майстер клас. Тема: "Живопис без допомоги пензлів", робота Наталії Шафранської

Майстер клас. Тема: "Живопис без допомоги пензлів", робота Наталії Шафранської